Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

ΟΛΕΣ οι λέξεις στην Ελληνική ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ.....

Είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον και τονωτικό για το ηθικό μας, αλλά και για να αναλογιστούμε ίσως οτι είναι εξαιρετικά σημαντικό, όποια θέση κι αν κατέχουμε, να...
αγαπάμε και να καλλιεργούμε αυτή τη γλώσσα στην οποία ίσως και να χρωστάμε όλη μας την ύπαρξη.

Προς το τέλος είναι που αποκτά ενδιαφέρον Hellenic Quest λέγεται ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εκμάθησης της Ελληνικής που το CNN άρχισε να διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους.

Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληροφοριών στην οθόνη του Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας..

Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ Apple, o Πρόεδρος της οποίας Τζον Σκάλι είπε σχετικά: Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα εκμάθησης της Ελληνικής, επειδή η κοινωνία μας χρειάζεται ένα εργαλείο που θα της επιτρέψει ν' αναπτύξει τη δημιουργικότητά της, να εισαγάγει
καινούριες ιδέες και θα της προσφέρει γνώσεις περισσότερες απ' όσες ο άνθρωπος μπορούσε ως τώρα να ανακαλύψει.

Με άλλα λόγια, πρόκειται για μιαν εκδήλωση της τάσης για επιστροφή του παγκόσμιου πολιτισμού στο πνεύμα και τη γλώσσα των Ελλήνων.

Άλλη συναφής εκδήλωση: Οι Άγγλοι επιχειρηματίες προτρέπουν τα ανώτερα στελέχη να μάθουν Αρχαία Ελληνικά επειδή αυτά περιέχουν μια ξεχωριστή σημασία για τους τομείς οργανώσεως και διαχειρίσεως επιχειρήσεων.

Σε αυτό το συμπέρασμα ήδη οδηγήθηκαν μετά από διαπιστώσεις Βρετανών ειδικών ότι η Ελληνική γλώσσα ενισχύει τη λογική και τονώνει τις ηγετικές ικανότητες.

Γι' αυτό έχει μεγάλη αξία, όχι μόνο στην πληροφο
ρική και στην υψηλή τεχνολογία, αλλά και στον τομέα οργανώσεως και διοικήσεως ..

Αυτές οι ιδιότητες της Ελληνικής ώθησαν το Πανεπιστήμιο Ιρμάιν της Καλιφόρνια να αναλάβει την αποθησαύριση του πλούτου της. Επικεφαλής του προγράμματος τοποθετήθηκαν η γλωσσολόγος -Ελληνίστρια- Μακ Ντόναλι και οι καθηγητές της ηλεκτρονικής Μπρούνερ και Πάκαρι.

Στον Η/Υ Ίμυκο αποθησαυρίστηκαν 6 εκατομμύρια λεκτικοί τύποι της γλώσσας
μας όταν η Αγγλική έχει συνολικά 490.000 λέξεις και 300..000 τεχνικούς
όρους, δηλαδή σαν γλώσσα είναι μόλις το 1/100 της δικής μας.. Στον Ίμυκο
ταξινομήθηκαν 8.000 συγγράμματα 4.000 αρχαίων Ελλήνων και το έργο
συνεχίζεται.. 

 
Μιλώντας γι' αυτό ο καθηγητής Μπρούνερ είπε: Σε όποιον απορεί γιατί τόσα
εκατομμύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της Ελληνικής
απαντούμε: Μα πρόκειται για τη γλώσσα των προγόνων μας. Και η επαφή μας μ'
αυτούς θα βελτιώσει τον πολιτισμό μας.

Οι υπεύθυνοι του προγράμματος υπολογίζουν ότι οι ελληνικοί λεκτικοί τύποι
θα φθάσουν στα 90 εκατομμύρια, έναντι 9 εκατομμυρίων της λατινικής.
Το ενδιαφέρον για την Ελληνική προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων
πληροφορικής και υπολογιστών ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται
ως νοηματική γλώσσα μόνον την Ελληνική. Όλες τις άλλες γλώσσες τις
χαρακτήρισαν σημειολογικές.

Νοηματική γλώσσα θεωρείται η γλώσσα στην οποία το σημαίνον, δηλαδή η λέξη,
και το σημαινόμενο, δηλαδή αυτό, που η λέξη εκφράζει (πράγμα, ιδέα,
κατάσταση), έχουν μεταξύ τους πρωτογενή σχέση. Ενώ σημειολογική είναι η
γλώσσα στην οποία αυθαιρέτως ορίζεται ότι το αμ πράγμα (σημαινόμενο)
εννοείται με το αμ (σημαίνον).

Με άλλα λόγια, η Ελληνική γλώσσα είναι η μόνη γλώσσα της οποίας οι λέξεις
έχουν πρωτογένεια, ενώ σε όλες τις άλλες, οι λέξεις είναι συμβατικές,
σημαίνουν, δηλαδή, κάτι, απλώς επειδή έτσι 'συμφωνήθηκε' μεταξύ εκείνων που
την χρησιμοποιούν.

ΟΛΕΣ οι λέξεις στην Ελληνική ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ, π.χ. η λέξη ενθουσιασμός = εν-Θεώ,
γεωμετρία = γη +μετρώ, προφητεία = προ + φάω, άνθρωπος = ο άναρθρων (ο
αρθρώνων λόγο).

Έχουμε δηλα
δή αιτιώδη σχέση μεταξύ λέξεως-πράγματος, πράγμα ανύπαρκτο στις
άλλες γλώσσες. Τα πιο τέλεια προγράμματα Ίμυκος , Γνώσεις και Νεύτων
αναπαριστούν τους λεκτικούς τύπους της Ελληνικής σε ολοκληρώματα και σε
τέλεια σχήματα παραστατικής, πράγμα που αδυνατούν να κάνουν για τις άλλες
γλώσσες..

Και τούτο επειδή η Ελληνική έχει μαθηματική δομή που επιτρέπει την αρμονική
γεωμετρική τους απεικόνιση.

"BR"
Ιδιαιτέρως χρήσιμα είναι τα ελληνικά προσφύματα ΟΠΩΣ : τηλέ , λάνδη
=.....LAND, ΓΕΩ...,νάνο, μίκρο, μέγα, σκοπό....ισμός, ΗΛΕΚΤΡΟ......, κυκλο....,
ΦΩΝΟ....., ΜΑΚΡΟ....., ΜΙΚΡΟ...., ΔΙΣΚΟ....., ΓΡΑΦΟ..., ΓΡΑΜΜΑ..., ΣΥΝ...,
ΣΥΜ......, κ.λπ..

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ C D = COMPACT DISK = ΣΥΜΠΑΚΤΩΜΕΝΟΣ ΔΙΣΚΟΣ

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θεωρούν την Ελληνική γλώσσα «μη οριακή», δηλαδή
ότι μόνο σ' αυτή δεν υπάρχουν όρια και γι' αυτό είναι αναγκαία στις νέες
επιστήμες όπως η Πληροφορική, η Ηλεκτρονική, η Κυβερνητική και άλλες.

Αυτές οι επιστήμες μόν
ο στην Ελληνική γλώσσα βρίσκουν τις νοητικές
εκφράσεις που χρειάζονται, χωρίς τις οποίες η επιστημονική σκέψη αδυνατεί να προχωρήσει.

Γι' αυτούς τους λόγους οι Ισπανοί Ευρωβουλευτές ζήτησαν να καθιερωθεί η
Ελληνική ως η επίσημη της Ευρωπαϊκής Ένωσης διότι το να μιλά κανείς για
Ενωμένη Ευρώπη χωρίς την Ελληνική είναι σα να μιλά σε έναν τυφλό για
χρώματα.

Προωθήστε αυτό το μήνυμα! Όχι για λόγους σοβινιστικούς, Μα για να μαθαίνουμε
σιγά-σιγά την αλήθεια!


Δεν θα πάρετε τη ζωή μου!

Δυο χούφτες άνθρωποι συζητούν κάθε Σάββατο και Κυριακή το μέλλον της χώρας. Το μέλλον το δικό σας και το μέλλον το δικό μου. Κανείς δεν ξέρει τι λένε, μόνο τα μέτρα που παίρνονται μαθαίνουμε. Μέτρα λιτότητας, μέτρα φτώχειας, μέτρα επαχθή, μέτρα που συμφέρουν μόνο τους τοκογλύφους δανειστές.
Παρέδωσαν την χώρα, παρέδωσαν τη ζωή μας. Και κανείς δεν ξέρει πως και τι. Μία λεγεώνα ανθρώπων αγοράζουν και πουλάνε τις κοινωνίες σαν να είναι μετοχές. Οι “στρατιωτικές” μονάδες τους είναι η Standard and Poor’s, η Goldman Sachs, η Fitch και ούτω καθ’ εξής. Και στήνουν της παγκόσμια κυβέρνηση του ΔΝΤ. Ξεπουλούν τα πάντα, την παιδεία, την ασφάλεια, την εργασία, την ασφάλιση, χωρίς να ρωτήσουν.
Οι βουλευτές και οι κυβερνητικοί είναι υπάλληλοι του λαού. Εκπρόσωποι. Όχι αφέντες. Πρέπει να φοβούνται την άποψη του πολίτη και όχι να αδιαφορούν για αυτή.
Τα παζάρια και η ανοχή, όμως, τελείωσαν. Παντού. Δεν θα καταστρέψουν το Ιράν για να πάρουν τον πλούτο του. Δεν θα δημιουργήσουν πόλωση και εμφυλίους για να πάρουν τα λεφτά τους.
Είναι εκατό. Η παγκόσμια κοινότητα αριθμεί δισεκατομμύρια. Θα τους βρούν όλους απέναντι. Χωρίς κουκούλες και κράνη. Ο άνθρωπος που του πήραν το μέλλον του και τη ψυχή του δεν φοβάται πια. Εκείνοι οφείλουν να τρέμουν. Τα παιχνίδια, τα CDS, οι κρυφές εκθέσεις, και τα αλισβερίσια τελείωσαν. Ούτε η Γερμανία θα κυβερνήσει την Ευρώπη, ούτε το ΔΝΤ τον κόσμο, ούτε οι οίκοι αξιολόγησης θα βγάλουν εκατομμύρια ξανά εις βάρος κοινωνιών.
Δεν με ενδιαφέρει – και ούτε πρόκειται – να πολεμήσω εναντίον άλλων ανθρώπων γιατί δυο κυβερνήσεις και πέντε Hedge Funds δεν τα βρίσκουν μεταξύ τους. Εναντίον τους θα πολεμήσω. Η εξουσία του 1% έφτασε στο τέλος της.
074.gifΔεν θα τολμήσει κανένας άπληστος, πολυεκατομμυριούχος, υπερήλιξ να επιβάλλει μια αγχωμένη ζωή, χωρίς ασφάλεια και ηρεμία, για να κερδίσει τις υπερ – αποδόσεις των κεφαλαίων που έχει ποντάρει. Εάν δεν το έχουν ήδη καταλάβει – που σίγουρα έχουν – οι κοινωνίες τους κατάλαβαν. Οι κοινωνίες έχουν τώρα τα ηνία. Απλώς κερδίζουν δευτερόλεπτα πριν φύγουν.
Θα μας βρούν απέναντί τους. Χωρίς κουκούλες και βανδαλισμούς. Το μόνο που θα μπορούν είναι να μας συλλάβουν και να μας δικάσουν. Μαγκιά μας.
Όποιος και αν έχει την εξουσία της απόφασης, ένα έχω να του πώ: Δεν θα πάρεις τις ζωές μας… 
του Νίκου Μίχου

5 πράγματα για τα οποία μετανιώνουμε λίγο πριν το τέλος...

Μια Αυστραλιανή νοσοκόμα που εργαζόταν στην παρηγορητική φροντίδα, κατέγραψε και δημοσίευσε σε βιβλίο, αυτά για τα οποία μετανιώνουν οι άνθρωποι όταν φτάνουν στο τέλος της ζωής τους.
Η Bronnie Ware φρόντιζε για πολλά χρόνια ασθενείς που βρισκόταν στις τελευταίες  εβδομάδες της ζωής τους, και κατέγραφε τις τελευταίες τους επιθυμίες στο blog ‘Inspiration and Chai’. Το μεγάλο ενδιαφέρον που έδειξε ο κόσμος, την οδήγησε στην έκδοση του βιβλίου ‘The Top Five Regrets of the Dying’.
Η Ware γράφει για την εκπληκτική καθαρότητα με την οποία βλέπουν και κρίνουν οι μελλοθάνατοι την ζωή τους, και πώς μπορούμε να διδαχτούμε από την γνώση που απέκτησαν.
Παρακάτω αναφέρονται οι πέντε κορυφαίοι λόγοι για τους οποίος όλοι αυτοί οι ασθενείς μετάνιωναν, καθώς  και τι θα έκαναν διαφορετικά αν ξαναζούσαν την ζωή τους.

1. “Μακάρι να είχα την δύναμη να ζήσω την ζωή μου όπως πραγματικά ήθελα, και όχι όπως ήθελαν οι άλλοι.”

Αυτή ήταν η πιο συνηθισμένη ευχή. Όταν οι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι η ζωή τους έχει σχεδόν τελειώσει, και κοιτάνε πίσω, δεν είναι δύσκολο να δουν πόσα όνειρα τους έμειναν ανεκπλήρωτα. Οι περισσότεροι δεν είχαν εκπληρώσει ούτε τα μισά όνειρα τους, και είχε φτάσει η στιγμή να πεθάνουν γνωρίζοντας ότι αυτό οφειλόταν σε επιλογές που είτε είχαν κάνει, είτε δεν είχαν κάνει. Η υγεία προκαλεί εφησυχασμό, και πολύ λίγοι το συνειδητοποιούν  αυτό, μέχρι τουλάχιστον να αρρωστήσουν βαριά. 
 

2. “Μακάρι να μην εργαζόμουν τόσο σκληρά.”

Αυτό ειπώθηκε από σχεδόν όλους οι άντρες που φρόντισε. Δεν έζησαν όσο ήθελαν  τα παιδικά χρόνια των παιδιών τους, ούτε την συντροφικότητα της συζύγου τους. Επιπλέον αρκετές  γυναίκες είπαν το ίδιο πράγμα.
Βέβαια οι περισσότερες γυναίκες είχαν μεγαλώσει σε παλιότερη εποχή, και δεν εργάζονταν.Όμως όλοι οι άντρες μετάνιωσαν που ξόδεψαν την ζωή τους στην επιδίωξη όλο και μεγαλύτερης επαγγελματικής επιτυχίας. 

3. “Μακάρι να είχα τη δύναμη να εκφράζω τα συναισθήματά μου.”

Πολλοί άνθρωποι καταπίεζαν τα συναισθήματά τους, προκειμένου να διατηρήσουν καλές σχέσεις με τους άλλους. Ως αποτέλεσμα, συμβιβάστηκαν σε μία μέτρια ζωή,  και ποτέ δεν έγιναν αυτό που πραγματικά ήθελαν. Πολλές ανίατες ασθένειες σχετίζονταν με την πικρία και την μνησικακία που κουβαλούσαν σε όλη τους την ζωή. 

4. “Μακάρι να μην είχα απομακρυνθεί από τους φίλους μου.”

Τις περισσότερες φορές οι ασθενείς δεν είχαν συνειδητοποιήσει πλήρως τα μεγάλα οφέλη μιας παλιάς καλής φιλίας, παρά μόνο όταν πλησίαζαν στο τέλος της ζωής τους.  Πολλοί είχαν απορροφηθεί  με τη δική τους ζωή και είχαν αφήσει παλιές καλές  φιλίες να σβήσουν με την πάροδο των ετών. Τους προκαλούσε βαθιά λύπη που δεν είχαν αφιερώσει τον χρόνο και την προσπάθεια που άξιζαν αυτές οι φιλίες. Στον καθένα λείπουν οι  φίλοι του, όταν πρόκειται να πεθάνει. 

5. “Μακάρι να είχα επιτρέψει στον εαυτό μου να νιώσει πιο ευτυχισμένος.”

Παραδόξως αυτό ήταν εκπληκτικά συνηθισμένο. Ελάχιστοι συνειδητοποιούν ότι η ευτυχία είναι επιλογή. Είχαν μείνει προσκολλημένοι σε παλιά πρότυπα και συνήθειες. Είχαν βολευτεί και είχαν τελματώσει σε ότι είχαν μάθει και θεωρούσαν οικείο. Ο φόβος της αλλαγής τους ανάγκαζε να προσποιούνται στους άλλους, αλλά και στον εαυτό τους, ότι ήταν πλήρεις. Όμως βαθιά μέσα τους  λαχταρούσαν να απελευθερωθούν από αυτά τα δεσμά.
___

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

Η ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΛΥΚΟΥ (ένα μάθημα ζωής)

Κάποτε έγινε ένας αγώνας ανάμεσα σε 12 λύκους. Στόχος ν’ ανεβούν στην ψηλότερη κορυφή ενός απόκρημνου βουνού. Πολύ κοινό μαζεύτηκε να τους υποστηρίξει. Ο αγώνας άρχισε. Στην πραγματικότητα το πλήθος δεν πίστευε ότι ήταν εφικτό ν’ ανέβει ποτέ λύκος σε κείνη την απόκρημνη κορυφή και το μόνο που άκουγε κανείς ήταν: «Τσάμπα κόπος! Ποτέ δεν θα τα καταφέρουν!»

Και οι λύκοι, ο ένας μετά τον άλλο, άρχιζαν να απογοητεύονται και να εγκαταλείπουν την προσπάθεια, εκτός από έναν που απτόητος συνέχιζε να σκαρφαλώνει, ενώ το πλήθος συνέχιζε το βιολί του: «Τσάμπα κόπος! Ποτέ δεν θα τα καταφέρει!»


Στο τέλος, ο λύκος, μετά από προσπάθειες επί προσπαθειών κατόρθωσε να ανέβει στην κορυφή. Το πλήθος άρχισε να επευφημεί αλλά αυτός δεν καταλάβαινε τι έλεγαν. Δεν ήταν η απόσταση, αλλά το γεγονός ότι ο λύκος ήταν... κουφός!


Ποτέ δεν πρέπει ν’ ακούμε αυτούς που έχουν την κακή συνήθεια να στέκουν με αρνητικότητα ή ηττοπάθεια απέναντι στις προκλήσεις, γιατί θα μας κλέβουν αιώνια τις λαχτάρες και τους πόθους της καρδιάς μας.


Πάντα να κάνουμε τους κουφούς απέναντι σε εκείνους που λένε ότι δεν μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας ή να πραγματοποιήσουμε τα όνειρά μας. 

 Photo

ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΟΥΦΟΙ ΛΥΚΟΙ.

Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2012

Τα φιλοσοφικά ανέκδοτα του'' Κώστα Αξελού!

Τα φιλοσοφικά ανέκδοτα του Κώστα Αξελού δημοσιεύτηκαν τον Μάιο του 1984 στο περιοδικό “η λέξη” (τ. 34 – μετάφραση: Θωμάς Σκάσης) 
____________________________
ΤΟ ΟΝ
(και η ουσία αυτού που είναι)
Ένας Κινέζος σοφός περιδιαβάζει με τον μαθητή του. Περνούν ένα γεφύρι. “Ποια είναι η ουσία (ή το είναι) του γεφυριού”; ρωτάει ο μαθητευόμενος φιλόσοφος. Ο δάσκαλός του τον κοιτάει και με μια σπρωξιά τον ρίχνει στο ποτάμι. 
Photobucket

____________________________
Η ΓΛΩΣΣΑ
(οντο-λογία: ο λόγος του όντος)
Επτά κάτοικοι της Ατλαντίδας ξεκινούν για ένα περίπατο. Ένας ποιητής. Ένας ζωγράφος. Ένας ιερέας. Ένας ληστής. Ένας τοκογλύφος. Ένας ερωτευμένος. Ένας στοχαστής. Φτάνουν στην είσοδο μιας σπηλιάς. “Τι μέρος κατάλληλο για έμπνευση!” αναφωνεί ο ποιητής. “Τι υπέροχο ζωγραφικό θέμα!” λέει ο ζωγράφος. “Τι τόπος πρόσφορος για προσευχή!” ψαλμωδεί ο ιερέας. “Τι ονειρεμένη τοποθεσία για ενέδρα!” ομολογεί ο ληστής. ‘Μια ανυπέρβλητη κρυψώνα!” μουρμουρίζει ο τοκογλύφος. “Τι καταφύγιο για τον έρωτά μου!” ονειροπολεί φωναχτά ο ερωτευμένος. “Είναι μια σπηλιά!” συμπληρώνει ο στοχαστής. 
Photobucket
_____________________
ΟΙ ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ
(το τεχνο-λογικό κι εσχατο-λογικό τέλος και η νέα απ-αρχή)
Η χαλιναγωγημένη ατομική ενέργεια ξεχύθηκε επιτέλους αχαλίνωτη και κατέστρεψε κάθε ανθρώπινη ζωή στον πλανήτη. Μόνος διασωθείς ένας κάτοικος ουρανοξύστη στο Σικάγο. Αφού έφαγε και ήπιε ό,τι είχε στο ψυγείο του, διάβασε, είδε κι άκουσε την ιδεατή του βιβλιοθήκη, το φανταστικό του μουσείο και την υπαρκτή του δισκοθήκη, απελπισμένος που έβλεπε πως δεν πέθαινε, αποφασίζει ν’ αυτοκαταστραφεί και ρίχνεται από τον τεσσαρακοστό όροφο στο κενό. Τη στιγμή που περνά μπροστά από το διαμέρισμα του πρώτου ορόφου ακούει το τηλέφωνο που καλεί. 

Photobucket
____________________________
(αναστροφές και αντιμεταθέσεις)
Ένα ζευγάρι ομοφυλόφιλοι.
Ο μαζοχιστής: Πέφτω στα πόδια σου, κάνε με σήμερα πραγματικά να πονέσω, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, όσο πιο πολύ μπορείς.
Ο σαδιστής: Όχι!
Ο μαζοχιστής: Σ’ ευχαριστώ. 

Photobucket
____________________________
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ
(και η αγάπη για τη ζωή)
Ένας κινέζος μανδαρίνος πρότεινε κάποτε στον κυβερνήτη μιας επαρχίας ένα μέτρο που δεν άργησε να υιοθετηθεί. Την ώρα που το θύμα ακουμπούσε το κεφάλι στο κούτσουρο για να μπορέσει ο δήμιος να το αποκόψει έφτανε καλπάζοντας ένας πλουμισμένος ιππέας και φώναζε: “Σταματήστε! Ο Άρχοντας έδωσε χάρη στον καταδικασμένο”. Εκείνη τη στιγμή της υπέρτατης ευφορίας ο δήμιος έκοβε το κεφάλι του ευτυχισμένου θνητού.
____________________________
ΘΕΟΣ
(ή το ολοκληρωτικό και θεο-λογικό Από-λυτο)
Ένας βραχμάνος αρχιερέας καλεί τους αντιρρησίες να πάρουν το λόγο. “Ο Θεός σας είναι φενάκη”, παρατηρεί βίαια κάποιος. “Η θρησκεία σας είναι ψέμα και χίμαιρα κι εσείς, οι ιερείς, το στήριγμα της καταισχύνης. Θεός, θρησκεία και ιερείς πρέπει να καταπολεμηθούν και να εκμηδενιστούν. Τι έχεις να μου πεις, εσύ, αρχιερέα;”. “Κι εσύ δικός μας είσαι”, του απαντά γαλήνια ο βραχμάνος.
____________________________
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ
(οι μυθο-λογικές παγίδες)
Ένας ζευγάρι κένταυροι αποθαυμάζει το παιδί του που χοροπηδάει από δω κι από κει σε μια παραλία της Μεσογείου. Ο πατέρας γυρνάει προς τη μάνα και τη ρωτάει: “Πρέπει άραγε να του πούμε πως δεν είναι παρά ένας μύθος;”.
____________________________
Ο ΕΡΩΤΑΣ
(η ψυχή, η αρνητικότητα κι ο θάνατος)
Ένας γερμανος φοιτητής πάει ένα βράδυ στο χορό. Εκεί βρίσκει μια πανέμορφη κοπέλα με κατακάστανα μαλλιά κι ολόλευκο δέρμα. Γύρω απ’ το λαιμό της μια λεπτή μαύρη κορδέλα μ’ ένα μικρότατο κομπάκι. Ο φοιτητής χορεύει όλη τη νύχτα με την κοπέλα. Την αυγή την πηγαίνει στη σοφίτα του. Όταν αρχίζει να την ξεντύνει η κοπέλα τον θερμοπαρακαλεί να μην της βγάλει την κορδέλα που έχει στο λαιμό. Μένει γυμνή στην αγκαλιά του με τη λεπτή κορδέλα της. Αγαπιούνται κι ύστερα αποκοιμιούνται. Ο φοιτητής ξυπνάει πρώτος και κοιτάζει το κοιμισμένο πρόσωπο της κοπέλας που, ακουμπισμένη στο άσπρο μαξιλάρι, εξακολουθεί να έχει τη μαύρη κορδέλα στο λαιμό. Με μία κίνηση ακριβείας λύνει τον κόμπο. Και το κεφάλι της κοπέλας κυλάει κατάχαμα.
  

ΚΩΣΤΑΣ ΑΞΕΛΟΣ “ΦΙΛΟ-ΣΟΦΙΚΑ ΑΝ-ΕΚΔΟΤΑ” (περιοδικό “η λέξη” τ. 34, Μάιος 1984)
Ο Κώστας Αξελός (26 Ιουνίου 1924 – 4 Φεβρουαρίου 2010) ήταν σύγχρονος Έλληνας στοχαστής και φιλόσοφος και καθηγητής φιλοσοφίας. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε 16 γλώσσες.
_______

ΔΕΚΑ λόγοι για να ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΕΙΣ

ΔΕΚΑ λόγοι για να ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΕΙΣ

1. Γιατί έχεις αξιοπρέπεια. Δεν είσαι ζώο. Και δεν ανέχεσαι να σου φέρονται σαν τέτοιο. Είσαι άνθρωπος και απαιτείς σεβασμό. Δε θα ανεχθείς πια άλλα ψέμματα. Σε κοροϊδεύουν συνεχώς και σε φτύνουν στα μούτρα και αυτό δε θα το ανεχθείς άλλο...... 
Photobucket

2. Γιατί δε φοβάσαι να ζήσεις. Ξέρεις ότι ο κόσμος δε φτιάχτηκε για εσένα παρά τα όσα λένε στις.....
διαφημίσεις.......
Photobucket
3. Γιατί δε θα επιτρέψεις στους σημερινούς ισχυρούς να διαμορφώσουν μια χειρότερη ανθρωπότητα από τη σημερινή και γιατί πιστεύεις ότι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα για το οποίο αξίζει να ζήσεις και να πεθαίνεις είναι το να παραδόσεις έναν κόσμο ίδιο - αν όχι καλύτερο - από αυτόν που βρήκες.  
 

4. Γιατί είναι δικαίωμα σου να καθορίζεις τη ζωή σου και να ασκείς εξουσία στη γή των πατέρων σου. Αυτή η γη είναι η πατρίδα σου. Σε χρειάζεται.
Photobucket
5.Γιατί κατάλαβες ότι η αποχή σου από τα κοινά και η απάθεια είναι που δίνουν την εξουσία στους μόνιμους εξουσιαστές μας και αποφάσισες να βγεις από αυτό το τέλμα της απάθειας και της μιζέριας. Εσύ ξέρεις ότι όλα τα μεγάλα ταξίδια αρχίζουν με ένα μικρό βήμα. 


6. Για να σταματήσεις να πλήττεις, να είσαι μίζερος, καρμίρης και δυστυχισμένος.
Photobucket
7. Γιατί βλέπεις καθαρά ότι τα νήματα με τα οποία σε κινούν είναι μεταξωτά.
Photobucket
8. Γιατί γνωρίζεις ότι υπάρχει φάρμακο ενάντια στις σκοτεινές δυνάμεις που βλάπτουν την ανθρωπότητα σήμερα. Το φάρμακο αυτό πρώτοι το ανακάλυψαν οι Ελληνες πρόγονοι σου και λέγεται δημοκρατία.
Photobucket
9. Γιατί μόνο όταν εκτελείς το χρέος σου ως άνθρωπος και με τις πράξεις σου βοηθάς να δημιουργηθεί ένα καλύτερο αύριο, σταματάει το πουλάκι που σου τρώει τα σωθικά να σου τρώει τα σωθικά.
Photobucket
10. Γιατί δεν είσαι δειλός να κρύβεσαι πίσω από δικαιολογίες ότι δήθεν το να επαναστατήσεις δεν έχει νόημα. Είσαι άνθρωπος. Με τιμή. Και αξιοπρέπεια. Και επαναστατείς όταν δε σου φέρονται ανάλογα. 
Photobucket

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Θέλω να μου χαρίσεις κάτι .....

- Θέλω να μου χαρίσεις κάτι.  - Ό,τι θες.
- Ό,τι θέλω; Τ' ορκίζεσαι; - Στο  ορκίζομαι.
- Είναι δύσκολο. - Δε πειράζει.
- Είναι ακριβό. - Δε με νοιάζει.
- Είναι σπάνιο. - Τόσο το καλύτερο.
- Είναι επικίνδυνο. - Δεν φοβάμαι.
- Μπορεί να καείς άμα το πιάσεις. - Θα γίνω νερό να σβήσω τη φωτιά.
- Μπορεί να σου γλιστρήσει απ' τα χέρια και να φύγει. - Θα το ξαναπιάσω.
- Μπορεί να πάει πολύ μακριά. - Θα το κυνηγήσω.
- Μπορεί να χαθεί στον ουρανό. - Θα γίνω πουλί να το ψάξω.
- Μπορεί να βυθιστεί στη θάλασσα. - Θα γίνω αγκίστρι να το πιάσω.
- Μπορεί να πνιγεί στο σκοτάδι. - Θα περιμένω τα χαράματα.
- Μα μπορεί να διαλυθεί ως τότε. - Θα φέρω τ' άστρα να φωτίσουν πιο νωρίς.
- Είναι τόσο μικρό, δεν θα μπορέσεις να το πιάσεις. - Θα ζητήσω σ' ένα μυρμήγκι να με βοηθήσει.
- Κι αν είναι μεγάλο σαν σπίτι; - Θα φέρω γερανό.
- Κι αν είναι μεγάλο σαν βουνό; - Θα φέρω ένα γερανό πιο μεγάλο από βουνό.
- Υπάρχει; - Θα τον φτιάξω.
- Που ξέρεις να φτιάχνεις γερανούς; - Δεν ξέρω.
- Τότε; - Τότε θα μάθω.
- Από που; - Από τα βιβλία.
- Κι αν δεν το λένε τα βιβλία; - Θα βρω το γέροντα που φτιάχνει γερανούς.
- Κι αν έχει πεθάνει; - Θα βρω τον άλλον γέροντα.
- Ποιον άλλον γέροντα; - Εκείνον που ξέρει όλα τα βότανα.
- Όλα τα βότανα; - Όλα τα χόρτα και τα μικρά άνθη του αγρού. Ξέρει τι μάγια κρύβουν.
- Και πως θα φέρει εκείνος το βουνό; - Όχι εκείνος, εγώ. Θα μου δώσει βότανα να πιω, να γίνω τόσο δυνατός, που θα μπορέσω να το σηκώσω το βουνό.
- Εμένα θα μπορείς να με πάρεις αγκαλιά; - Πάντα.
- Τώρα. - Τώρα. Έλα, τι θέλεις;
- Θέλω να μου χαρίσεις κάτι. - Ό,τι θέλεις.
- Ό,τι, ό,τι θέλω, τ' ορκίζεσαι; - Στ' ορκίζομαι.
- Θέλω ... θέλω κάτι που δε υπάρχει πουθενά. - Να το φτιάξουμε.
- Με τι; - Με τι θέλεις;
- Δεν ξέρω. - Να το φτιάξουμε με ξύλο καρυδιάς και χρυσά καρφιά.
- Όχι, όχι δεν είναι έτσι. - Να το φτιάξουμε με πούπουλα και ψίχουλα, με σταγόνες και γαργαλήματα και να του βάλουμε ένα κλειδί να το κουρδίζεις.

- Όχι, όχι, δεν θέλω κλειδί. - Γιατί;
- Μπορεί να το χάσω. - Θα στο κρεμάσω στο λαιμό.
- Μπορεί να χαθώ κι εγώ. - Θα έρθω να σε βρω.
- Κι αν δεν μπορείς να με βρεις; - Θα μπορέσω.
- Κι αν είναι σκοτάδι; - Θ' ανάψω κερί.
- Κι αν λιώσει το κερί; - Ως τότε θα σ' έχω βρει.
- Κι αν όχι; - Θα ψάχνω ώσπου να σε βρω.
 
- Πόσο θα ψάχνεις; - ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ!
- Τι θα πει για πάντα; - Ότι Σ' ΑΓΑΠΩ!
- Κι εγώ τι θα κάνω ώσπου να με βρεις; - Μπορείς να κοιμηθείς.

- Που; - Κάτω από μια Μυρσίνη.
- Που έχει μυρσινιές; - Παντού.
- Έχει και λιοντάρια παντού; - Όχι.
- Που έχει λιοντάρια; - Στη ζούγκλα.
- Είναι κοντά η ζούγκλα; - Πολύ μακριά. Στην άλλη άκρη του κόσμου...
- Δεν μπορούν να έρθουν εδώ ποτέ; - Ποτέ.
- Τ' ορκίζεσαι; - Στ' ορκίζομαι.
- Ξέχασα τι θα πει για πάντα. - Θα πει ότι σ' αγαπώ.
- Πόσο; - Ως τον ουρανό.
- Ναι, ναι. Να κοιμηθώ τώρα; - Ναι. - Θα με πάρεις αγκαλιά; - Ναι.
- Θέλω να μου χαρίσεις κάτι. - Ό,τι θέλεις.
- Ό,τι, ό,τι θέλω, τ' ορκίζεσαι; - Ναι. 
 
 
Ανθή Δοξιάδη-Τριπ, Εκδόσεις Άγρα


Μ π Α ν Α ν Ε ς !!!!!!!

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

.....είπαν.......

Αν χρησιμοποιούσα το όπλο, πριν πουν στην πόλη οι οχτροί, τώρα δεν θα τους είχα αφέντες στο σπίτι μου. Ας όψονται, όμως, τα'' παιδιά των λουλουδιών'', που με πρίξανε λέγοντάς μου ''κάνε έρωτα, όχι πόλεμο''. Το' ριξα, λοιπόν,  και εγώ στον έρωτα, και ξέχασα τον πόλεμο. Ξέχασα και το χρέος μου. 'Εγινα κι εγώ ένα ''παιδί των λουλουδιών'', και τώρα κρατώ και μαδάω μιά μαργαρίτα και μονολογώ, ''θα φύγουν, δεν θα φύγουν''. Το όπλο, σκούριασε. 'Αχρηστο είναι. Αλλά ο έρωτας, έρωτας. Μόνο που εγώ είμαι από κάτω, και οι οχτροί πάνωθέ μου...  ''Σ. Μ. 

25+1 σημαντικά πράγματα που με δίδαξε η μαμά μου.

1. ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ

“Αν πρόκειται να σκοτωθείτε με τον αδερφό σου, πηγαίνετε έξω. Μόλις τελείωσα το σφουγγάρισμα.”
1.jpg

2. ΠΡΟΣΕΥΧΗ

“Κάνε την προσευχή σου να βγει ο λεκές από το χαλί.”

3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ

“Αν την άλλη Πέμπτη που θα πάω στο σχολείο σου για το τρίμηνο, δεν έχεις καλούς βαθμούς, καλύτερα να έχεις φύγει από το σπίτι πριν γυρίσω.”

4. ΛΟΓΙΚΗ

“Δεν έχει γιατί. Γιατί έτσι είπα εγώ.”

5. ΤΕΤΡΑΓΩΝΗ ΛΟΓΙΚΗ

“Αν πέσεις και ματώσεις τα γόνατά σου, θα φας το ξύλο της χρονιάς σου γιατί θα έχεις σκίσει και το παντελόνι σου.”


6. ΠΡΟΝΟΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

“Άλλαξε βρακί, ρε παιδάκι μου. Αν χτυπήσεις και σε πάνε στο νοσοκομείο τι θα πουν οι γιατροί;”

7. ΕΙΡΩΝΕΙΑ

“Σταμάτα να κλαις δίχως λόγο γιατί θα σε κάνω να κλάψεις με λόγο.”

8. ΕΥΛΥΓΙΣΙΑ

“Ωραίο πλύσιμο έκανες! Δεν βλέπεις τον σβέρκο σου που είναι μαύρος;”

9. ΩΣΜΩΣΗ

“Κλείσε το στόμα σου και φάε το φαΐ σου.”

10. ΑΝΤΟΧΗ

“Δεν θα σηκωθείς από το τραπέζι αν δεν τελειώσεις τα ρεβύθια σου.”

11. ΚΑΙΡΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ

“Το δωμάτιό σου είναι σαν να το χτύπησε τυφώνας.”

12. ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ

“Ό,τι σου λέω εγώ σου φαίνεται παράλογο. Εσύ τα ξέρεις όλα κι εγώ είμαι παράλογη, έτσι;”


13. ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

“Συνέχισε την γκρίνια και θα δεις! Εγώ σε γέννησα, εγώ σε θα σε σκοτώσω.”

14. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

“Πού τάμαθες αυτά, ρε παιδάκι μου;Γιατί δεν βλέπεις τον αδερφό σου; Έτσι κάνει;”

15. ΖΗΛΕΙΑ

“Εγώ στην ηλικία σου δεν είχα παπούτσια να φορέσω. Χιλιάδες παιδάκια σήμερα γυρνάνε ξυπόλητα. Μην είσαι αχάριστος.”

16. ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

“Περίμενε να πάμε σπίτι και θα δεις.”

17. ΥΠΟΜΟΝΗ

“Θα το ανοίξουμε όταν πάμε σπίτι.”

18. ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ

“Σταμάτα να αλλοιθωρίζεις γιατί στο τέλος θα μείνεις αλλοίθωρος.”

19. ΥΠΕΡΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ

“Βάλε το πουλόβερ σου. Κάνει κρύο και δεν το καταλαβαίνεις.”


20. ΧΙΟΥΜΟΡ

“Αν κοπείς με το μαχαίρι μην έρθεις κλαίγοντας σε μένα γιατί θα τις φας από πάνω.”

21. ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ

“Αν δεν φας όλο το φαΐ σου δεν θα μεγαλώσεις.”

22. ΓΕΝΕΤΙΚΗ

“Όλα τα χούγια του πατέρα σου πήρες.”

23. ΚΑΤΑΓΩΓΗ

“Όταν σου δίνουν κάτι να λες ευχαριστώ.Μην είσαι βλάχος''

24. ΣΟΦΙΑ

Όταν μεγαλώσεις θα καταλάβεις.”

25. ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

“Θα κάνεις και συ παιδιά μια μέρα.Μακάρι να σου κάνουν ότι κάνεις εσύ σε μένα.”

+1 ΑΜΕΤΡΟΕΠΕΙΑ

(αμέσως μετά τον γάμο “Άντε, κάντε κι ένα παιδάκι τώρα. Εγώ είμαι εδώ, εγώ θα το μεγαλώσω.”

(ένα-δυο χρόνια αργότερα “Όποιος έχει παιδί κάθεται στο σπίτι του και το μεγαλώνει. Αρκετά! Εγώ τα δικά μου τα μεγάλωσα.”

__

Ηλικίες … (ανέκδοτο)

Κάποιες φορές κοιτάμε συνομήλικούς μας και σκεφτόμαστε : ” Μα δεν μπορεί να’ ναι τόσο μεγάλος !”. Αν σας έτυχε ποτέ, τότε θα εκτιμήσετε δεόντως το παρακάτω ανέκδοτο: 

Περίμενα στον προθάλαμο του οδοντίατρου που πρόσφατα μου είχανε συστήσει.Πρόσεξα το πτυχίο του, στην γωνιά του τοίχου, στο οποίο αναγράφονταν το πλήρες όνομά του, κλπ.
Ξαφνικά θυμήθηκα το ψηλό, καστανό, καλοφτιαγμένο παλικάρι με το ίδιο ονοματεπώνυμο, που είχα συμμαθητή στο γυμνάσιο – κάπου 40 χρόνια πίσω (και που για ένα φεγγάρι μάσαγα τα σίδερα για χάρη του )
Μπορεί να έχει σχέση μ’ αυτόν εδώ τον τύπο ; “Μπα, αποκλείεται , σκέφτηκα, άμα τον είδα. Τούτος εδώ ο μισοφαλακρός, ο κοιλαράς, μέσα στην ρυτίδα, παραήτανε γέρος για να ήτανε ο πρώην συμμαθητής μου…
Αφού μου εξέτασε τα δόντια, τον ρώτησα εάν είχε φοιτήσει, παρ’ ελπίδα, στο γυμνάσιο των Ιωαννίνων.
– “Άκου τώρα ! Ασφαλώς , και ήμουνα και σημαιοφόρος κάθε χρόνο ” , μου είπε με περισσό καμάρι.
- Πότε αποφοιτήσατε ; τον ρώτησα
- Το 1962 μου απάντησε – Γιατί με ρωτάτε ;
- Γιατί ήσασταν στη τάξη μου !!!!
Με κοίταξε προσεκτικά και όλο και πιο κοντά και κατόπιν,
αυτός ο κακομούτσουνος σκατόγερος, ο φαλάκρας, κοιλαράς, σταφιδιασμένος καραβλάκας, με ρώτησε :
- Τι μάθημα διδάσκατε ;;;; …….. 


Συνολικές προβολές σελίδας

Ο Καιρός.

....για να δούμε τι θα δούμε στην Τ.V.......

me