Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

«Λίγες αλήθειες γύρω από την κρίση μας»



Κατά κοινή ομολογία οι δημοσκοπήσεις μεταφέρουν μόνο βαθμιαία ένα συγκυριακό στιγμιότυπο των πολιτικών προτιμήσεων στα πλαίσια συγκεκριμένων και περιορισμένων εναλλακτικών λύσεων. Στην πραγματικότητα ωστόσο οι μετρήσεις κοινής γνώμης δεν συλλαμβάνουν; άρα δεν εκφράζουν ούτε κατά διάνοια την πραγματική οργή που κουβαλάει μαζί του ο κόσμος, ούτε την σωρευμένη διάθεση να τιμωρήσει. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η διαμαρτυρία στην χώρα μας ενάντια στα σκληρά μέτρα εκφράστηκε μέχρι σήμερα βουβά.

Τι θα συμβεί στην συνέχεια κανείς δεν μπορεί να προβλέψει από την στιγμή που το θυμικό είναι καθοριστικός παράγοντας.

Πόσο ζοφερή είναι η κατάσταση στο ελληνικό εκλογικό σώμα φαίνεται ακόμα και από τις δηλώσεις του Γερμανού Υπουργού Οικονομικών Σόιμπλε ο οποίος εξέφρασε απερίφραστα την πεποίθηση του ότι δεν θα ήθελε ποτέ να εφαρμόσει τα σκληρά μέτρα που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα στην χώρα του διότι οι κοινωνικές τους επιπτώσεις είναι τεράστιες.

Οι "Έλληνες μεταρρυθμιστές" τουναντίον θεωρούν ότι αλλάζουν την χώρα. Καιρός είναι για μια "ρεαλιστική στροφή" των κυβερνόντων. Διότι υπάρχουν δύο ρεαλισμοί . Ο ένας είναι ο ρεαλισμός των κρατούντων και ο άλλος ο ρεαλισμός του λαού.

Εάν επιθυμεί το κυβερνητικό μπλοκ να ανακόψει τις εκλογικές διαρροές προς τον ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να αναλάβει το ΠΑΣΟΚ τον ρόλο ενός "χρυσού κλουβιού", που θα συγκρατήσει τις δυνάμεις του κοινωνικού μεσαίου χώρου και του πολιτικού κέντρου. Αυτό σημαίνει ότι το ΠΑΣΟΚ Θα έπρεπε λογικά να επανεμφανιστεί αφενός με γοητευτικό προφίλ και ανανεωμένο πολιτικό προσωπικό και αφετέρου να παρουσιάσει μια μεταρρυθμιστική ατζέντα που θα υπερβαίνει την δεξιά και το μνημόνιο και θα ζορίζει με συγκροτημένα και προοδευτικά πολιτικά επιχειρήματα τον ΣΥΡΙΖΑ.

Τίποτα από όλα αυτά δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Το ΠΑΣΟΚ δεν ανασταίνεται ούτε με συμβατικούς επικοινωνιακούς όρους. Χάνεται επομένως μια ασφαλιστική δικλίδα του συστήματος διακυβέρνησης στην Ελλάδα χωρίς να έχουν εμφανιστεί εναλλακτικά εργαλεία εξομάλυνσης των πολιτικών κραδασμών.

Η απάθεια μπροστά σε αυτό το δεδομένο, αυτή η απεριόριστη πολιτική υπνοβασία βλάπτει κατά μια έννοια την χώρα συνολικά.



Η συνοπτική φαινομενολογία της κρίσης

Σε κάθε περίπτωση η φαινομενολογία που εκτυλίσσεται στην χώρα μας θυμίζει ένα πρόσφατο σχόλιο του Economist για την Αργεντινή στο οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ αναφέρεται ότι " δεν είναι δύσκολο να εισέλθει μια χώρα σε σταθερή τροχιά παρακμής. Δεν χρειάζεται κάτι το ακραίο, οι αδύναμοι θεσμοί, οι επαρχιώτες πολιτικοί, η οκνηρή εξάρτηση από μερικές πλουτοπαραγωγικές πηγές και η συστηματική άρνηση της πραγματικότητας αρκούν".

Με την συστηματική άρνηση της πραγματικότητας αγνοήθηκαν ορισμένες επάλληλες αλήθειες που ανέδειξε οι οποίες κρυβόταν στο υπογάστριο του κρατούντος πολιτικού και κοινωνικοοικονομικού συστήματος. Οι αλήθειες αυτές εξωτερικεύτηκαν από την στιγμή που κατέστη πρόδηλο ότι τα μεταπολιτευτικά θεμέλια πάνω στα οποία συγκροτήθηκε η ελληνική κοινωνία είναι αδύναμα και δεν επαρκούν για να σηκώσουν την πορεία της χώρας προς ένα σύγχρονο μέλλον. Η πρώτη αλήθεια που είναι πλέον ολοφάνερη και όμως δεν αφομοιώνεται από το υπάρχον πολιτικό σύστημα είναι ότι μια οικονομία με αδύναμη παραγωγική βάση και ως εκ τούτου με ελλειμματικό εξωτερικό εμπόριο παράγει συνεχή δημοσιονομικά προβλήματα αντί να παράγει επαρκής θέσεις εργασίας .

Η δεύτερη μεγάλη αλήθεια που επίσης έγινε αντιληπτή προκαλώντας πολύ πόνο είναι ότι το ελληνικό πολιτικό σύστημα αναπαράγεται για τον εαυτό του και όχι συντεταγμένα με την κοινωνία πολιτών. Αποτελεί επομένως ένα σύστημα αυτοαναφοράς με ενσωματωμένους μηχανισμούς εντροπίας, δηλαδή αυτοκαταστροφής. Όταν λοιπόν εμφανίζονται στην χώρα μας νέα πολιτικά σχήματα συνήθως εξυπηρετούν το προαναφερθέν σύστημα αυτοαναφοράς.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι όλα τα πολιτικά κόμματα που εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια με το «ποτάμι» και την «ελιά» ως πιο πρόσφατα.

Συνήθως οι προοδευτικοί άνθρωποι υποδέχονται το «νέο» που έρχεται με ανοικτά μυαλά και με κάποιον ενθουσιασμό. Εντούτοις αυτό συνέβη μόνο εν μέρει με το «Ποτάμι» και ακόμα λιγότερο με την «Ελιά» που υποτίθεται ότι εκπροσωπούν το νέο. Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι τελικά αυτά τα σχήματα έρχονται από το παρελθόν και δεν εκπροσωπούν κάτι πραγματικά «νέο» . Μια άλλη εξήγηση είναι ότι οι αληθινά προοδευτικοί άνθρωποι στην χώρα μας δεν συνιστούν δυναμικό ρεύμα πλειοψηφίας.

Μια άλλη πάλι ερμηνεία προς την οποία τείνω περισσότερο είναι ότι το υπάρχον καθεστώς εξουσίας στην χώρα μας δεν παρουσιάζει πλέον αρκετή εφευρετικότητα στην ανεύρεση πολιτικών εφεδρειών που θα του εξασφαλίσουν την μακροημέρευση. Ως εκ τούτου τα νέα εγχειρήματα μετά από ένα διάστημα εντυπωσιασμού, ακολουθούν τα ειωθότα. Οι πιο ευφυής ομάδες συμφερόντων του κρατούντος μπλοκ οικονομικής και κοινωνικής εξουσίας, που διακατέχονται και από τις πιο ζωτικές ανασφάλειες, έχουν αντιληφτεί την ανεπάρκεια και προσωρινότητα των προτεινόμενων εναλλακτικών και ετοιμάζουν ήδη την επόμενη εναλλακτική .

Η τρίτη μεγάλη αλήθεια που πόνεσε πάνω από όλες είναι ότι το κράτος δεν μπορεί να αποτελεί βασικό εργοδότη στα πλαίσια μιας καπιταλιστικής οικονομίας πόσο μάλλον αν δεν τροφοδοτείται με τους απαιτούμενους όρους απόδοσης και με τις απαιτούμενες προϋποθέσεις ισοπολιτείας και ισονομίας.

Σίγουρα μια ανάπτυξη στηριγμένη στα δανεικά είναι αντιπαραγωγική και οδηγεί σε σημαντικά αδιέξοδα. Εξίσου αδιέξοδη είναι όμως και η προωθούμενη από την Γερμανία αντιπληθωριστική λογική της ύφεσης η οποία βολεύει αποκλειστικά τους Γερμανούς που κομίζουν τεράστια κέρδη από αυτή. Με την λογική της ύφεσης σίγουρα δεν αποδομείται το δημόσιο χρέος αλλά ακριβώς το αντίθετο.

Η σκληρή φορολογία πνίγει τις επενδύεις , η πτώση της αγοραστικής δύναμης την εσωτερική ζήτηση. Σε τελική ανάλυση μειώνονται τα έσοδα του κράτους το οποίο επαναπαύεται στην απλή μείωση των δαπανών.

Η μείωση του δημόσιου χρέους γίνεται μόνο μέσα από ρυθμούς ανάπτυξης που αναζωπυρώνονται μόνον όταν υπάρχουν επενδύσεις .

Οι επενδύσεις όμως έρχονται όταν υπάρχει ζωντανή και υγιής εσωτερική ζήτηση , καινοτομία, χαμηλή φορολογία, κοινωνική ειρήνη και πολιτική ομαλότητα

Φυσικά απαιτείται ένα εύρυθμο, αντιγραφειοκρατικό και σύγχρονο κράτος και η χρηστή χρήση των πόρων. Αλλά η λογική της ολικής κοινωνικής αποσύνθεσης που εφαρμόζεται σήμερα έχε τα αντίθετα αποτελέσματα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πιο εύρυθμες οικονομίες όπως οι σκανδιναβικές διαθέτουν έναν μεγάλο βαθμό κοινωνικής συνοχής, καινοτομίας και πολιτικής σταθερότητας.



Το πραγματικό δίλημμα σήμερα

Πάνω σε αυτές τις συντεταγμένες θα πρέπει να κινηθεί η αναζήτηση για λύσεις και δεν επαρκεί ούτε η ακατάσχετη έπαρση όσων στηρίζουν το “success story” , ούτε όμως και οι βαρύγδουπες κουβέντες κάποιων περί ακύρωσης του μνημονίου μόλις αναλάβουν την κυβέρνηση, αφού ως γνωστό αυτό λήγει τον Μαϊο.

Όμως υπάρχει το ενδεχόμενο η χώρα να οδηγηθεί σε τρίτο μνημόνιο εφόσον κριθεί απαραίτητη μια περαιτέρω χρηματοδότηση της χώρας.

Αυτό σημαίνει ότι η χώρα θα βρεθεί αντιμέτωπη με νέα μέτρα.

Το ερώτημα είναι ποιος θα τα διαπραγματευτεί ή ποιος θα τα απορρίψει.

Ποιος θα διαπραγματευτεί ή ποιος θα απορρίψει ένα νέο μνημόνιο και με ποιες συνέπειες ; Διαθέτει η χώρα μας τις απαραίτητες δυνατότητες και τους απαιτούμενους πολιτικούς συσχετισμούς με το μέρος της για ασκήσει τον ρόλο ενός παίκτη αρνησικυρίας (Veto Player);

Με δεδομένο άλλωστε ότι η επιλογή του δρόμου που θα ακολουθήσει ο σύγχρονος ευρωπαϊκός καπιταλισμός έχει ήδη γίνει από το 2008, η ελληνική κοινωνία και το αντίστοιχο πολιτικό σύστημα δεν έχουν ακόμα αφομοιώσει τις απαιτούμενες συνολικές αναπροσαρμογές που πιέζονται συνολικά να κάνουν όλα τα κράτη. Οι κατευθύνσεις της αναπροσαρμογής αυτής είναι μια σκληρή αναδιανομή προς τα πάνω στα πλαίσια ενός μοντέλου ανταγωνιστικότητας που βασίζεται στην μείωση του κόστους εργασίας , στην θεσμική αποδιάρθρωση και στην υπονόμευση της Δημοκρατίας για χάρη μιας νέας κεντρικότητας που υπακούει στο όνομα της οικονομικής διακυβέρνησης. Ένα μικρό διευθυντήριο που υπακούει στην Γερμανία. Το μοντέλο αυτό αποσκοπεί στο να καταστήσει υποτίθεται ανταγωνιστική την Ευρώπη απέναντι στην Κίνα και τις αναδυόμενες οικονομίες.

Ο νέος δρόμος καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης έχει επομένως επιλεγεί και η αντίθεση που εξακολουθεί να σχηματοποιείται θεσμικά στην ΕΕ είναι αυτή μεταξύ κοινωνικής Ευρώπης και Ευρώπης των αγορών , μεταξύ Δημοκρατίας και κεντρικότητας . Το μοντέλο του δημοκρατικού συγκεντρωτισμού που υιοθετούν σήμερα οι νεοφιλελεύθεροι για να ελέγξουν τα κράτη προσκρούει στην ευρύτερη δημοκρατική φιλοσοφία της αριστεράς. Αυτή είναι μια καινοτόμα διαπίστωση με την οποία θα βρεθούν αργά ή γρήγορα αντιμέτωπα όλα τα λεγόμενα κόμματα εξουσίας. Θα βρεθούν αντιμέτωπα με αυτά τα διλλήματα και δεν αξίζει τον κόπο να τα κουκουλώνουν φοβούμενα το πολιτικό κόστος.

Εκτός και εάν εννοούν πως θα διαπραγματευτούν νέα «μνημόνια» με άλλες ονομασίες. Ένας εύηχος τίτλος θα ήταν για παράδειγμα «αναπτυξιακό σύμφωνο».

Όμως και το νέο μνημόνιο να αποφύγουμε, πάλι τον δημοσιονομικό κορσέ δεν τον γλιτώνουμε γιατί υπάρχει και το δημοσιονομικό σύμφωνο που ισχύει για όλη την Ευρώπη.

Η χώρα μας σίγουρα χρειάζεται μεταρρυθμίσεις. Αυτές όμως δεν μπορούν να στηρίζονται σε μια μονοδιάστατη λογιστική πτυχή η οποία θα λαμβάνει υπόψη μόνο έσοδα και έξοδα.

Αυτή η λογική είναι παροπλισμένη και παρωχημένη και δεν έχει πετύχει πουθενά.

Όλες οι σύγχρονες χώρες ακόμα και η Γερμανία προχώρησαν στις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις διατηρώντας όμως πάντα ένα ορισμένο επίπεδο κοινωνικής συνοχής . Η Γερμανία δεν διέλυσε τον κοινωνικό της ιστό για να παραμείνει ανταγωνιστική. Σε πολλά πεδία μάλιστα αύξησε τις κοινωνικές δαπάνες απλά φρόντισε να κρατήσει χαμηλά τους μισθούς ώστε να αποσπάσει μέσα από την αντιπληθωριστική πολιτική συγκεκριμένα πλεονεκτήματα.

Σήμερα η Γερμανία εισάγει με πίεση των σοσιαλδημοκρατών τον ελάχιστο μισθό 8 ευρώ την ώρα , ελάχιστη σύνταξη, μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, αύξηση των κοινωνικών δαπανών στην παιδεία και υγεία. Αυτά δεν είναι παρωχημένες πολιτικές αλλά αναγκαίες.

Με ύφεση σε όλη την Ευρώπη , με ανεργία που υπερβαίνει το 25 % στον Νότο , με την γαλλική οικονομία σε κατάφωρη πτώση και με κυβερνητικές κρίσεις παντού εκτός της Γερμανίας, με κατακόρυφη άνοδο του ευρωσκεπτικισμού , δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για έξοδο από την κρίση και για επαναφορά της ομαλότητας.

Ήρθε η ώρα να σταματήσουν κάποιοι στην Ευρώπη και ειδικά στην Ελλάδα να μιλάνε για εκσυγχρονισμό και μεταρρυθμίσεις και να εννοούν μια ιδεοληπτική καραμέλα που έχει ως στόχο μονόπλευρα τα κοινωνικά κεκτημένα.



Οι πολιτικές μετακινήσεις

Διαισθανόμενος τις επιδράσεις της δημοσιονομικής μονομανίας , ένα μεγάλο μέρος του κόσμου μετατοπίζεται πολιτικά όχι μόνο γιατί ζητάει αλλαγή πολιτικής αλλά διότι αισθάνεται ότι τα δύο κόμματα εξουσίας ευθύνονται σχεδόν για το σύνολο της μεταπολίτευσης. Ο κόσμος δεν αγνοεί ότι μεταπολίτευση συνδέθηκε με πάρα πολλά και αναμφισβήτητα θετικά στοιχεία όπως η καθιέρωση και σταθεροποίηση της Δημοκρατίας , η εθνική συμφιλίωση και μια σειρά κοινωνικών κατακτήσεων. Επίσης ο κόσμος δεν έχει ξεχάσει αυτούς που επένδυσαν πάνω του.

Δεν συγχωρεί ωστόσο ότι σήμερα λόγω της δημοσιονομικής κρίσης οι κοινωνικές κατακτήσεις αυτές για τις οποίες ο κόσμος εργάστηκε, αναιρούνται σχεδόν στο σύνολο τους και η θεσμική διάσταση της Δημοκρατίας έως έναν βαθμό αποσαρθρώνεται.

Μην κάνουν λοιπόν οι κρατούντες πως δεν καταλαβαίνουν.

Κατά τα άλλα βέβαια και αυτοί που πιστώνονται τα κέρδη της πολιτικής μετατόπισης, μέρος της μεταπολίτευσης αποτελούν και πολλοί από αυτούς κυβερνούσαν. Αυτό ωστόσο δεν εξωτερικεύεται πρόδηλα.

Δυστυχώς έτσι όπως συμπεριφέρονται οι πολιτικοί δρώντες στην Γηραιά Ήπειρο και στην Ελλάδα η κατάσταση θα αλλάξει μόνο τυχαία και απροσδόκητα. Σαν να πέφτει ένας άνθρωπος από μια γέφυρα και αντί να σκοτωθεί να προσγειωθεί πάνω σε έναν σωρό χρυσού. Αυτό όμως δε συνιστά παράδειγμα πολιτικής αλλά μοιρολατρίας. Αυτό που μας λείπει είναι περισσότεροι άνδρες και γυναίκες με το σθένος να λειτουργήσουν ως πολίτες με δικαιώματα και υποχρεώσεις και περισσότεροι πολιτικοί με το σθένος να υπηρετήσουν αυτούς τους πολίτες.

Διότι τελικά όχι μόνο βαρεθήκαμε αλλά πληρώσαμε και ακριβά το τίμημα της λειτουργίας των ανθρώπων μόνο ως πελάτες, μόνο ως ψηφοφόρους και μόνο ως φορολογούμενους. Το τίμημα δεν είναι μόνο τα μνημόνια αλλά η ίδια η αξιοπρέπεια μας τελικά.

Μαυροζαχαράκης Μανόλης

Κοινωνιολόγος- Πολιτικός Επιστήμονας

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Μπορούν τα χρήματα να αγοράσουν την ευτυχία;



Ναι. Τα χρήματα μπορούν να αγοράσουν την ευτυχία. Κάποια παραδείγματα που δείχνουν πως θα μπορούσατε να αγοράσετε την ευτυχία γι άλλους, αλλά και για τον εαυτό σας :





main-qimg-58cdd6ac49ebe14b88df3b1906f94f6e
Αγοράστε καθαρό νερό σ ένα παιδί.
main-qimg-2044499443cba982952344591ceb9a8b
Αγοράστε εκπαίδευση σ ένα παιδί.
main-qimg-39fa0c220627905c9cb425130cfe4c9b
Η υιοθεσία κοστίζει, όμως ένα παιδί μπορεί να φέρει τη μεγαλύτερη ευτυχία .
main-qimg-d196cb8c5ef8dd135f338133ad32b065
Στη συνέχεια, μπορείτε να του αγοράσετε ένα σκυλί και να του προσφέρετε μέχρι και είκοσι χρόνια ευτυχίας .
main-qimg-f1d34e49a19df63d061629941883af35
Θα μπορούσατε να βελτιώσετε την ζωή κάποιων ανθρώπων που υποφέρουν.
main-qimg-b0544e5ea7a5349fff0bf42a0cd905a6
Θα μπορούσατε να αλλάξετε τη μοίρα ενός ζώου.
main-qimg-4b5ce69f60bbce1d159c5eebbab75464
Θα μπορούσατε να ταξιδέψετε σε διάφορα μέρη του κόσμου για να συναντήσετε πολλούς εκπληκτικούς ανθρώπους, να επισκεφτείτε καταπληκτικά μέρη, αλλά και να γνωρίσετε έναν κόσμο που δεν φανταζόσασταν ότι υπάρχει.
-------------
Τα χρήματα έχουν μικρή αξία και δεν μπορούν να αγοράσουν την ευτυχία, αν δεν χρησιμοποιηθούν για την προσωπική ολοκλήρωση αλλά και για κάποιο σκοπό που θα εξυπηρετεί το κοινό καλό.
____
 Πηγή: quora.com

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Ανάθεμα στσι αίτιους….

Από την ίδια την κοιλιά είναι κι΄ οι δυο βγαλμένοι,
μαζί αναθραφήκανε πάντα αγαπημένοι.
Δύσκολα χρόνια στο χωριό φτώχεια και ανεργία
έψαξαν για καλύτερο μέλλον στην πολιτεία.
Ο ένας αστυνομικός γίνηκε ο μεγάλος,
εργάτης σ΄ εργοστάσιο ο αδερφός ο άλλος.
Όντε τον απολύσανε με αφορμή την κρίση,
βρέθηκε σε διαδήλωση το δίκιο να ζητήσει.
Τα ΜΑΤ θωρεί ανάδια του με ρόπαλα και κράνη
να τσι χτυπήσουν έρχονται, πίσω κιανείς δεν κάνει.
Αλύπητα τονε χτυπούν και χάνεται το φως του,
αλλά θωρεί μεσ΄ τσι πολλούς πως είν΄κι΄ ο αδερφός του...
Με ματωμένο πρόσωπο του λέει ‘’αδέρφι στάσου’’
ντουχιούντισε ποιους δέρνετε και ποιοι σασε διατάσου.
Εγώ είμαι τ΄ αδέρφι σου το πολυαγαπημένο
απου πεινώ και μ΄ έχουνε καιρό απολυμένο.
Πίσω απ΄ το κράνος δε μπορεί το δάκρυ του να χώσει
τ΄ αγαπημένο αδέρφι του έκαμε να ματώσει.
Ανάθεμα στσι αίτιους κι΄ ανάθεμα στην ώρα
απου στην άκρη του γκρεμνού εφέρανε τη χώρα ….


Ρέθυμνο 6-03-14
Γιώργης Σηφάκης (Σιμισακογιώργης)

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤Η απόλυτη ερμηνεία της λέξης Αγάπη !❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤

ΖΩΗ =Είναι η ύπαρξη της αγάπης. ❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤

ΛΟΓΙΚΗ
=Είναι η αγάπη που υπολογίζει. ❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤

ΜΕΛΕΤΗ
=Είναι η αγάπη που αναλύει. ❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤

ΕΠΙΣΤΗΜΗ
=Είναι η αγάπη που ερευνά.
❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ=Είναι η αγάπη που σκέφτεται.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
ΘΡΗΣΚΕΙΑ=Είναι η αγάπη που αναζητάει το Θεό.
❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤

ΑΛΗΘΕΙΑ=Είναι η παντοτινή αγάπη.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
ΙΔΑΝΙΚΟ=Είναι η αγάπη που ανεβάζει.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
ΠΙΣΤΗ=Είναι η αγάπη που μεταδίδεται.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
ΕΛΠΙΔΑ=Είναι η αγάπη που ονειρεύεται.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
ΚΑΛΟΣΥΝΗ=Είναι η αγάπη που βοηθάει.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
ΘΥΣΙΑ=Είναι η υπέρτατη αγάπη.
❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤

ΑΠΑΡΝΗΣΗ=Είναι η αγάπη που εγκαταλείφθηκε.
❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤

ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ=Είναι η αγάπη που χαμογελάει.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
ΔΟΥΛΕΙΑ=Είναι η αγάπη που “χτίζει”.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ=Είναι η αγάπη που κρύβεται.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ=Είναι η αγάπη που χάνει τον έλεγχο.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
ΠΑΘΟΣ=Είναι η αγάπη που χάνει την ισορροπία.
❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤

ΖΗΛΙΑ=Είναι η αγάπη που πληγώθηκε.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ=Είναι η αγάπη που τραυματίστηκε.
❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤

ΠΡΟΚΛΗΣΗ=Είναι η αγάπη που υποβαθμίστηκε.

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
Τέλος το ΜΙΣΟΣ,
που σίγουρα πιστεύεις ότι είναι το αντίθετο της αγάπης,❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤
δεν είναι τίποτα άλλο από την ΑΓΑΠΗ που αρρώστησε βαριά !!!❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Αυτά τα γνωρίζετε.....;;;;;;



-ΤΑ ΜΗΡΙΑΙΑ ΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΝΘΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΣΙΜΕΝΤΟ


-ΤΟ 98.5 % ΤΟΥ DNA ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟΥ ΧΙΜΠΑΝΖΙ


-H συγγραφέας του Harry Potter JK Rowling κερδίζει 10 δολλάρια το δευτερόλεπτο. (και ανεβαίνει...)


-Ένα ανθρώπινο σώμα περιέχει 0.2 mg χρυσού. (Για βάρος 70 kg).


-Ένα κομμάτι χαρτί δεν μπορεί να διπλωθεί παραπάνω από 7 φορές. (Μμμ, για να δούμε)


-Τα ανακόντα δεν σταματούν να μεγαλώνουν μέχρι να πεθάνουν.


-O μέσος άντρας βγάζει ένα κιλό γένια σε περίπου 30 χρόνια.


-Εάν κόψεις το κεφάλι μίας κατσαρίδας, αυτή μπορεί να συνεχίσει να ζει για μέρες.


-H βέρα φοριέται στο τέταρτο δάχτυλο (στον παράμεσο), γιατί τον παράμεσο διασχίζουν φλέβες που συνδέονται με την καρδιά.


-Ο πιό ακριβός καφές του κόσμου, ο Kopi Luwak, φτιάχνετε από κόπρανα


-Το σαλάμι ήταν γνωστό στους
Αρχαίους Έλληνες όπως και διάφορα καπνιστά και κρέατα. Ακόμα και ο Όμηρος
περιγράφει είδη αλλαντικών στην Οδύσσεια. Το σαλάμι πήρε το όνομα του από
την Σαλαμίνα της Κύπρου, όπου παράχθηκε για πρώτη φορά.


-Tα αγγούρια είναι κατά 97% νερό.


-WC σημαίνει Water Closet


-52 χιλιάδες αγγλικές λέξεις, είναι ελληνικές


-Οι δεξιόχειρες ζουν σύμφωνα με έρευνες κατά μέσο όρο 9 χρόνια περισσότερο από τους αριστερόχειρες


-Το ηφαίστειο της Καλντέρας στην Σαντορίνη είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο. Έχει ύψος 300 μέτρα και διάμετρο 11 χιλιόμετρα.


-Από όλες τις φυλές του κόσμου οι μόνες που δεν χρησιμοποιούν τη φωτιά είναι οι Adaman και οι Πυγμαίοι.


-Το έμβλημα της ΒΜW είναι ένας έλικας αεροσκάφους.


-H Coca Cola όταν ανακαλύφθηκε το 1886 προοριζόταν για φάρμακο εναντίον του πονοκεφάλου.


-O ιδιοκτήτης της Αdidas και ο ιδιοκτήτης της Puma ήταν αδέρφια. (τσακωμένα)


-Το αεροδρόμιο Kansai στην Ιαπωνία είναι χτισμένο μέσα στην θάλασσα.


-H μαμά του Χίτλερ πήγε να κάνει έκτρωση, αλλά ο γιατρός δεν την άφησε και έτσι γεννήθηκε ο μικρός Αδόλφος.


-Το Bacardi έχει σαν σύμβολό του την νυχτερίδα, γιατί τις νύχτες έμπαιναν στο αποστακτήριο παραγωγής του ποτού πάρα πολλές νυχτερίδες.


-Το λάμα εάν σε συμπαθήσει μπορεί να σε φτύσει


-Ο Ειρηνικός ωκεανός απέκτησε το όνομά του από τον Μαγγελάνο, ο οποίος δεν συνάντησε καμία κακοκαιρία όσες φορές τον διέσχισε.


-Η έρημος Ατακάμα στην Χιλή, είναι το πιο άνυδρο μέρος του πλανήτη. Bρέχει περίπου 1 χιλιοστό των χρόνο.


-Κρεμλίνο στα ρωσικά σημαίνει φρούριο.


-Η Wall Street πήρε το όνομά της από έναν τοίχο ο οποίος κατασκευάστηκε με σκοπό να εμποδίζει τα γουρούνια από το να μπαίνουν στην πόλη.


-Ο μικρότερος πίθηκος που υπάρχει είναι ο Cebuella pygmaea, ο οποίος έχει μήκος σώματος 13,6 εκατοστά με ουρά από 17 έως 23 εκατοστά. Το βάρος του είναι 120 γραμμάρια.


-Η Αφροδίτη είναι ο μόνος πλανήτης που γυρίζει γύρω απο τον εαυτό του με την φορά του ρολογιού.



-Marlboro λεγόταν η οδός στο Λονδίνο, όπου βρισκόταν το εργοστάσιο του Φίλιπ Μόρις.



-Τα νεύρα μας έχουν μήκος 70 χιλιόμετρα.


-Ο λόγος που οι Μεξικανοί βάζουν μία φέτα λεμόνι στο στόμιο της μπύρας είναι, για να απωθούν τις μύγες.


-Από που βγαίνει το ΙΚΕΑ;
Απο τα αρχικά: Του ιδιοκτήτη της ΙΚΕΑ Ίνγκβαρ Κάμπραντ, Ελμτάριντ (η φάρμα στην οποία μεγάλωσε ο Ίνγκβαρ Κάμπραντ)
Αγκουναρίντ (το όνομα του χωριού του Ίνγκβαρ Κάμπραντ


-Μέχρι το 1664 η Νέα Υόρκη λεγόταν Νέο Αμστερνταμ.


-Η ταχύτητα ενός σαλιγκαριού είναι 5 μέτρα/ώρα


-Ο Φέρντιναντ Πόρσε (ιδρυτής της Porsche) γεννήθηκε το 1875 και ήταν φίλος του Χίτλερ.


-Ο Bluetooth ήταν Δανός Βίκινγκ Βασιλιάς.


-Ο "Marlboro man" Ντέιβιντ Μακλίν πέθανε απο καρκίνο των πνευμόνων το 1995.


-Στον Βόρειο Πόλο δεν υπάρχει στεριά κάτω από τον πάγο.


-Οι Κινέζοι γιορτάζουν τα γενέθλια τους κάθε 10 χρόνια.


-H καμηλοπάρδαλη μπορεί να καθαρίσει τα αυτιά της με την μισού μέτρου γλώσσα της.


-Στο στούντιο που δούλευε ο Γουόλτ Ντίσνεϊ, υπήρχε ένα ποντίκι το οποίο δεν φοβόταν και συχνάεμφανιζόταν ζητώντας τροφή. Αυτό το ποντίκι έδωσε την ιδέα στον Γουόλτ Ντίσνεϊ για την δημιουργία του Μίκυ Μάους


-Το 1867 οι ΗΠΑ αγόρασαν την Αλάσκα από την Ρωσία για 7,2 εκατομμύρια δολάρια.


-Για να φτιαχτούν τα χαρτονομίσματα (ή αλλιώς τραπεζογραμμάτια) χρησιμοποιείται ειδικό χαρτί το
οποίο περιέχει ίνες από ρύζι, μετάξι, βαμβάκι και λινό.


-Οι ποντικοί ιδρώνουν μόνο από την ουρά τους.


-Τα γουρούνια δεν ιδρώνουν ποτέ.

-Η ΗΡΩΙΝΗ ΤΟ 1898 ΗΤΑΝ ΦΑΡΜΑΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΗΧΑ.


-Η PEPSI COLA  ΣΑΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΧΕΙ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ.


-ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ ΣΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΕΧΕΙ ΧΡΩΜΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ.
 



-ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΦΤΕΡΝΙΣΤΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ.


-ΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΟΚΑΜΙΑ ΤΟΥ ΟΚΤΑΠΟΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΟΣ ΤΟΥ.


-Ο ΜΕΣΟΣ ΑΝΤΡΑΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΓΗ 18 ΚΙΛΑ ΣΠΕΡΜΑ.   
 

 
       
 

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ `*•.❤


Ό,τι δεν συνέβη ποτέ είναι ό,τι δεν ποθήσαμε αρκετά...

❤ `*•.❤❤ `*•.❤❤ •.❤


Γιατί δεν αρκεί ο πόθος... 

Δεν ακούν τα λόγια.. 
Οι πράξεις είναι η τελική δοκιμασία.. 
Η μετάβαση από το όνειρο στην πραγματικότητα είναι αυτό που μένει.. 
Και χωρίς να ακυρώνω τα όνειρα ή το ταξίδεμα πάντα υπάρχει η ανάγκη το όραμα να πάρει μορφή στην καθημερινότητα μας.. 
Να προσγειωθεί το όνειρο σε μία προσπάθεια υλοποίησης του και ας γκρεμοτσακιστεί..  

 Και ας μην έχει φτερά για να πετάξει ξανά.. 
 Η συντριβή του θα δείξει πως υπήρξε προσπάθεια.. 
Πως υπήρξε η θέληση.. 
Πως δεν αρκέστηκες στα λόγια και στα ίσως... 
Μπορεί και να απογειωθεί.. 
Και δε θα το μάθεις αν δεν έχεις την διάθεση να το πάρεις από το βάθρο της φαντασίωσης και να το δεις στο αληθινό φως ή και στο σκοτάδι.. 
Αρκεί η αλήθεια... 
Αρκεί η προσπάθεια...  

Ελευθερία ψυχής!



Έχω γνωρίσει στη ζωή μου αρκετούς ανθρώπους, που έψαχναν απεγνωσμένα την ελευθερία της ψυχής τους. Πέρασαν βουνά, θάλασσες και ποτάμια, μοναχικοί καβαλάρηδες πάντα, εραστές μια χίμαιρας που την είχαν βαφτίσει ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ! Αυτού του είδους οι άνθρωποι μοιάζει να ψάχνουν τελικά για την παγίδατους. Μοιάζει να ψάχνουν, κάπου να αιχμαλωτιστούν. Κάπου να χαρίσουν, κάπου να πετάξουν, την ελευθερία που ήδη κουβαλάνε μέσα τους, χωρίς οι ίδιοι να το ξέρουν. Μερικοί, μπαίνουν σε ναρκοπέδια και χάνονται. Άλλοι βρίσκουν τη μεγάλη παγίδα και παγιδεύονται. Ολότελα. Για πάντα. Μόνο που δεν παραδέχονται ποτέ, πως εκεί που έφτασαν, είναι παγίδα.  Της δίνουν απλώς μια άλλη ονομασία. Χρέος, ας πούμε.... Θυσία.... Αποστολή....Έτσι για να μπορούνε δηλαδή, άμα λάχει, να φοράνε το καπελάκι τους,στραβά.








Από το βιβλίο «Στο ακρογιάλι της ουτοπίας» 

''ερωτικές επιστολές του προφήτη.....

Επειδή τα ερωτικά λόγια πάντα μιλάνε στις καρδίες μας ,για αυτό το λόγο παραθέτω αποσπάσματα από τις ερωτικές επιστολές του προφήτη του Kahlil Gibran



3 Μαΐου 1914
ξανάζησα χιλιάδες φορές, τις ώρες που βρισκόμασταν πλάι πλάι. επανέλαβα, χωρίς σταματημό, τα λόγια σου και κάθε φορά που το έκανα λες και με βοηθούσε να τα καταλάβω καλυτέρα. όταν ακούω τη φωνή σου, η γλύκα και η πραγματικότητα της ζωής πέρνουν σάρκα και οστά. είσαι ικανή να με κάνεις να αγγίξω το πιο φωτεινό και λαμπρό κομμάτι του εαυτού μου.
28 Ιανουαρίου 1915
η συνείδηση ενός λουλουδιού στην καρδία του χειμώνα δε γυρίζει το καλοκαίρι που πέρασε, αλλά την άνοιξη που θα έρθει. το φυτό δεν σκέπτεται τις μέρες που πέρασαν, μα αυτές που θα έρθουν. αν τα άνθη είναι σίγουρα ότι θα έρθει η άνοιξη, γιατί εμείς οι άνθρωποι δεν πιστεύουμε πως μια μέρα θα καταφέρουμε να πραγματοποιήσουμε όλα όσα θέλουμε??
1 Μαρτίου 1916
είμαστε πολύ πιο ικανοί απ όσο νομίζουμε. υπάρχουν στιγμές που ο μόνος τρόπος να μαθαίνουμε είναι να μην παίρνουμε πρωτοβουλία, να μην κάνουμε τίποτα. αφού και σε κάθε στιγμή απόλυτης αμάθειας ακόμα αυτό το κρυφό μας κομμάτι δουλεύει και μαθαίνει.
όταν η κρυφή γνώση της ψυχής διαμαρτύρεται, μένουμε έκπληκτοι με μας τους ίδιους και οι στείρες σκέψεις μας μεταμορφώνονται σε άνθη, που λένε τραγούδια που ποτέ πριν δεν τραγουδήθηκαν. η ζωή θα μας χαρίσει πολύ περισσότερα απ όσα νομίζουμε ότι αξίζουμε
27 Αυγούστου 1920
μακάρι ο άντρας και η γυναίκα να είναι ικανοί να γεμίζουν το ποτήρι ο ένας του άλλου, αλλά ποτέ να μην πίνουν απ το ίδιο φλιτζάνι. τι θέλω να πω? ένα ζευγάρι, το όποιο ζευγαρι,δεν μπορεί να ζει την ίδια ζωή. όταν γίνεται αυτό από αγάπη, ανακαλύπτουν, τελικά, ότι αυτός ο δρόμος οδηγεί στο μίσος
26/27 Μαΐου 1923
ο γάμος δεν επιτρέπει σε κανέναν να σκλαβώσει τον άλλο, εκτός από εκείνες τις ιδιαίτερες περιπτώσεις που εμείς οι ίδιοι επιτρέπουμε να σκλαβωθούμε. πολύ περισσότερο, δεν δίνει καμία αλλά ελευθερία εκτός από εκείνη που αποφασίσαμε να επιτρέψουμε. μπορούμε μόνο να δεχθουμε ότι δίνουμε.
για τους έξυπνους ανθρώπους, το θεμέλιο του γάμου δεν είναι άλλο από την αληθινή φιλία, όπου αγωνιζόμαστε για τα όνειρα μας, αλλά και για εκείνα του συντρόφου μας, που αγαπάμε... 


Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Αγαπημένα ακούσματα.....

Να, η ψυχή είναι ένας κήπος χωρισμένος σε δύο μέρη. 
 Στον μισό φυτρώνουν αγκάθια, στον άλλο μισό λουλούδια. Και έχουμε μια δεξαμενή νερού  τις δυνάμεις της ψυχής  με δυο βρύσες και δυο αυλάκια. Η μια κατευθύνει
το νερό στα αγκάθια και η άλλη στα λουλούδια. Κάθε φορά μόνο μια βρύση μπορώ να ανοίξω.

Αφήνω απότιστα τα αγκάθια και μαραίνονται, ποτίζω τα λουλούδια και ανθίζουν.......

''Γέροντας Πορφύριος''

Παιδικά βλέμματα αναζητούν πατρίδα στη γη και στην καρδιά..





Pakistan
Ο φωτογράφος του Associated Press, Muhammed Muheise, ο οποίος κέρδισε το βραβεία Pulitzer για το 2013 στην κατηγορία έκτακτων ειδήσεων, πέρασε τρία χρόνια καταγράφοντας την καθημερινή ζωή των φτωχών Αφγανών που κατοικούν σε ένα τεράστιο στρατόπεδο προσφύγων στο Πακιστάν . Μέσα από πορτραίτα φτωχών παιδιών από το Αφγανιστάν, ο Muheisen αποτύπωσε τις άσχημες που προκαλούνται από δεκαετίες πολεμικών συγκρούσεων . Προσφυγόπουλα που βιώνουν την ιερή παιδικότητά τους σε συνθήκες εξαθλίωσης και αβεβαιότητας και καθρεπτίζουν στο βλέμμα τους θλίψη και φόβο, παράπονο και θυμό, αλλά και κείνη τη γλύκα και τη τρυφεράδα που μόνο η αθωότητα μιας παιδικής ματιάς μπορεί να υποστηρίξει. 
" Ήθελα να δείξω στον υπόλοιπο κόσμο αυτό που βλέπω κάθε φορά που συναντώ αυτά τα παιδιά, τα εντυπωσιακά μάτια τους και τη σκληρότητα της  ζωή τους που στέκεται μαζί τους μπροστά από το φακό μου. Θέλω αυτά τα όμορφα παιδιά που α τα θυμόμαστε με τα ονόματά τους, και όχι παιδιά  Αφγανών προσφύγων " έγραψε ο Muheisen σε μήνυμα του .
«Για μένα όλα τα παιδιά έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, γιατί μέσα από αυτά έμαθα να εκτιμώ αυτά που έχω."
-----
Basmina, 3 ετών
Madina Juma'a, 4 ετών

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

Άθεοι και θεομπαίχτες.

Με το γύρισμα του χρόνου μπορούμε να πούμε πως μπήκαμε πια στην τελική ευθεία για τις διπλές εκλογές του Μάη, που μπορεί να οδηγήσουν και σε τρίτη –και φαρμακερή!– αναμέτρηση· κι όσο και αν η προεκλογική περίοδος δεν έχει επίσημα αρχίσει, το οφθαλμοφανές πλέον δημοσκοπικό προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ έχει προκαλέσει μεγάλον εκνευρισμό στο κυβερνητικό στρατόπεδο, που αντιδρά με σπασμωδικές κινήσεις και δηλώσεις υστερικές, με αποκορύφωμα την πρόσφατη δήλωση ότι ο ελληνικός λαός πρέπει να γνωρίζει αν ο κ. Τσίπρας είναι άθεος, μια δήλωση τόσο εξωφρενική που αρχικά θεωρήθηκε πλαστή, υποβολιμαία, «τρολιά» για να χρησιμοποιήσουμε την ορολογία του Διαδικτύου — αλλά που ήταν εκατό τοις εκατό γνήσια· κι αν λέγονται τέτοια πράγματα τον Γενάρη, φανταστείτε τι έχουμε ν’ ακούσουμε όσο θα πλησιάζουμε στον Μάιο.
Εμείς όμως εδώ λεξιλογούμε, οπότε αφήνουμε τους κυβερνητικούς στα βάσανά τους και εξετάζουμε μερικά ψήγματα (γιατί το θέμα είναι τεράστιο και δεν εξαντλείται σ’ ένα σημείωμα) από τα γλωσσολογικά και τα φρασεολογικά της λέξης «Θεός». Θεός είναι, σύμφωνα με το λεξικό, το «υπερφυσικό ον που πιστεύεται πως δημιούργησε και κυβερνά τον κόσμο και που αποτελεί αντικείμενο λατρείας». Ο Θεός είναι άναρχος και αιώνιος σύμφωνα με τη θεολογία, αλλά σύμφωνα με τη γλωσσολογία είναι δυσετυμολόγητος, μια και το μόνο για το οποίο συμφωνούν οι ετυμολόγοι είναι πως η λέξη Θεός δεν έχει καμιά συγγένεια με το λατινικό deus. Πιθανότερη πάντως φαίνεται η σύνδεση με το θέμα του ρήματος «τίθημι, θέτω», που αν ισχύει σημαίνει ότι αρχικά θεός θα ονομάστηκε η λίθινη στήλη που έστηναν οι πρωτόγονοι άνθρωποι στον τόπο λατρείας τους.
Αν και δυσετυμολόγητος, ο Θεός έχει κεντρική θέση στο λεξιλόγιο και στη φρασεολογία μας. Είναι πάμπολλες οι λέξεις που έχουν σαν πρώτο ή δεύτερο συνθετικό το θεός, όπως άλλωστε και τα κύρια ονόματα — και όχι μόνο χριστιανικά, αλλά και της προχριστιανικής αρχαίας Ελλάδας, όπως ας πούμε ο Θεόκριτος αλλά και ο Θεόδωρος. Βέβαια, σαν πρώτο συνθετικό το θεο- δεν σηματοδοτεί μόνο λέξεις που αναφέρονται στον Θεό, αλλά λειτουργεί και επιτατικά, αφού θεόκουφος είναι ο εντελώς κουφός, θεότρελος ο τελείως τρελός και θεοσκότεινο το απόλυτα σκοτεινό μέρος — ίσως και οι φαντάροι, όταν παραλλάζουν σε «θεοπράσινη» τη φαιοπράσινη στολή τους να τη φαντάζονται καταπράσινη.
Θεός άλλωστε αποκαλείται στην καθομιλουμένη κάποιος που πετυχαίνει κάτι το εξαιρετικό (μόνο Θεός; ημίθεος! λέει το παλιό ανέκδοτο), ενώ στην αργκό των νεότερων υπάρχει οθεούλης.
Πάρα πολλές είναι οι παροιμίες και οι φράσεις με τον Θεό· ας αναφέρουμε μερικές: «έχει ο Θεός», λέμε για να παρηγορήσουμε κάποιον· «ένας Θεός ξέρει», για να δηλώσουμε άγνοια και απορία για κάτι· «απ’ το Θεό να το ’βρεις», αφήνουμε ευχή ή κατάρα σε όποιον μας έκανε καλό ή κακό αντίστοιχα· «ο Θεός να βάλει το χέρι του», ευχόμαστε πάλι όταν η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη και «ο Θεός να με βγάλει ψεύτη», όταν κάνουμε μια δυσοίωνη πρόβλεψη. «Δόξα το Θεό» (ή «τω Θεώ»), λέμε για να εκφράσουμε την ικανοποίησή μας για την αίσια τροπή των πραγμάτων· «πρώτα ο Θεός», όταν αναφέρουμε ένα μελλοντικό σχέδιο, που ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε· αυτός «είναι Θεέ μου φύλαγε», λέμε για κάποιον επικίνδυνο ή διεφθαρμένο· «ο Θεός και η ψυχή του», λέμε για να εκφράσουμε τη δυσπιστία μας ή να αμφισβητήσουμε την ακρίβεια των λεγομένων κάποιου· αυτό δεν γίνεται «το Θεό μπάρμπα να ’χεις» για να δηλώσουμε ότι κάτι αποκλείεται εντελώς· «δεν έχει το Θεό του», για άτομα αλλοπρόσαλλα και αναξιόπιστα· «κοιμήθηκε ο Θεός», όταν τύχει κάποιο εντελώς ανέλπιστο· και «ο Θεός να το κάνει», ειρωνική φράση για να πούμε ότι κάποιος δεν έχει τα προσόντα για τον τίτλο ή το αξίωμα ή την ιδιότητα που φέρει και μόνο με θεία μεσολάβηση θα μπορούσε να γίνει αντάξιός του, μια έκφραση που μ’ αρέσει να τη συντομεύω στο ακρώνυμο οΘντκ, όπως π.χ. όταν λέμε ότι ο Άδωνης είναι υπουργός (οΘντκ).
Τα παλιά τα χρόνια, η λαϊκή αντίληψη εκτιμούσε πολύ τους «ανθρώπους του Θεού», τους «θεοφοβούμενους», ενώ ο «αθεόφοβος», αυτός που δεν φοβάται τον Θεό, είχε παλιότερα καθαρά αρνητική σημασία, του ανθρώπου χωρίς αναστολές, του αδίστακτου, αλλά τώρα πια έχει πάρει και θετικές αποχρώσεις, δηλώνοντας τον τολμηρό· ο λαός όμως ταυτόχρονα επικρίνει τους υποκριτικά ευσεβείς, για τους οποίους έχει πλάσει τη λέξη «θεομπαίχτης», όπως και το παλιότερο «θεοτούμπης», που ήταν άλλωστε και το ειρωνικό ψευδώνυμο με το οποίο υπέγραφε ο Εμμανουήλ Ροΐδης τα καυστικά του σχόλια στον Ασμοδαίο. Και βέβαια, οι πολίτες ξέρουν να διακρίνουν ποιοι, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, έχουν χέρια καθαρά και ανοίγουν ένα δρόμο ελπίδας για τη χώρα, και ποιοι δεν έχουν το Θεό τους!  
του Νίκου Σαραντάκου,

Πόσο ασφαλής είναι η Μεσόγειος από τα χημικά όπλα της Συρίας;

Μια σειρά από ερωτήματα του ανεξάρτητου ευρωβουλευτή, Κρίτωνα Αρσένη, φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα το TPPi -με ρεπορτάζ του Παύλου Ζαφειρόπουλου- με αφορμή τις «προφορικές» δεσμεύσεις που έλαβε ο Ευάγγελος Βενιζέλος σχετικά με την ασφάλεια της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος από την καταστροφή των χημικών όπλων της Συρίας κοντά στην Κρήτη.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του TPPi ο υπουργός Εξωτερικών και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης βρίσκεται σε δύσκολη θέση επειδή δεν εξασφάλισε τις απαραίτητες εγγυήσεις σχετικά με την ασφάλεια της καταστροφής των χημικών όπλων της Συρίας στην περιοχή της Μεσογείου.
Πολλά ερωτηματικά παραμένουν αναπάντητα σχετικά με την δημόσια υγεία και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι έχει λάβει προφορικές διαβεβαιώσεις ωστόσο ένας από αυτούς που του τις έχουν παράσχει, η ΜΚΟ «Oceanica» στην πραγματικότητα δεν υπάρχει.
Όπως έχει δημοσιευτεί τα τοξικά χημικά θα μεταφερθούν στο ιταλικό λιμάνι της Gioia Tauro. Εκεί οι πιο επικίνδυνες ουσίες θα μεταφερθούν στο πλοίο του αμερικανικού ναυτικού MV Cape Ray που διαθέτει ειδικό εξοπλισμό με δύο κινητές μονάδες εξουδετέρωσης με τη διαδικασία της υδρόλυσης. Το πλοίο θα κινηθεί μετά σε διεθνή ύδατα στα νότια της Κρήτης όπου και θα ξεκινήσει την μετατροπή του χημικού οπλοστασίου σε «λιγότερο επικίνδυνες ουσίες». Σύμφωνα με τον OPWC (Οργανισμός για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων) τα προϊόντα της διαδικασίας θα αποθηκευτούν στο MV Cape Ray και θα μεταφερθούν σε «εμπορικές εγκαταστάσεις». Ο οργανισμός ισχυρίζεται ότι κανένα κατάλοιπο δεν θα απελευθερωθεί στη θάλασσα.
Στο ρεπορτάζ του TPPi ωστόσο παρουσιάζονται μια σειρά από αναπάντητα ερωτήματα του ευρωβουλευτή:
1. Ποιές είναι οι επιβεβαιωμένες επιστημονικές διασφαλίσεις ότι η εξουδετέρωση των χημικών όπλων της Συρίας με τη μέθοδο της υδρόλυσης δεν ενέχουν κανένα κίνδυνο για τον άνθρωπο ή το περιβάλλον;
2. Πρόσφατα ο συντονιστής του ΟΗΕ της επιχείρησης καταστροφής του χημικού οπλοστασίου της Συρίας Sigrid Kaag δήλωσε ότι μόνο τα πολύ επικίνδυνα χημικά θα καταστραφούνε στη θάλασσα, ενώ τα «λιγότερο επικίνδυνα θα καταστραφούν από εταιρίες σε χώρες που έχουν προσφερθεί να τα παραλάβουν». Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα της υδρόλυσης στη θάλασσα δεν θα κατευθυνθούν προς τρίτες χώρες και εταιρίες; Τι θα συμβεί στα προϊόντα της υδρόλυσης που θα πραγματοποιηθεί στη θάλασσα; Υπάρχει επίσημη δέσμευση των Ηνωμένων Εθνών ότι τίποτα από αυτά δεν θα απελευθερωθεί στη θάλασσα;
3. Ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών Frank-Walter Steinmeier δήλωσε στον ΟΗΕ ότι η Γερμανία θα καταστρέψει 350 τόνους χημικών όπλων. Δεδομένου ότι ο χημικός οπλισμός της Συρίες υπολογίζεται στους 1300 τόνους και ότι η διαδικασία της εξουδετέρωσης με υδρόλυση παράγει ακόμα περισσότερους τόνους χημικών φαίνεται η Γερμανία θα διαχειριστεί μόνο ένα μικρό μέρος τους. Τι θα συμβεί με τα υπόλοιπα χημικά;
4. Ποιό ήταν το περιεχόμενο της επιστολής που έστειλαν οι κύριοι Ευάγγελος Βενιζέλος και ο Ιταλός ομόλογός του Emma Bonino στους επικεφαλής του ΟPCW; Για ποιο λόγο δεν δημοσιεύτηκε και πότε αναμένεται η απάντηση του OPCW; Επιπλέον ο κύριος Βενιζέλος ζήτησε από τον Ανώτατο Εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να δράσει στο όνομα του Συμβουλίου προκειμένου να μην υπάρξει καμία αμφιβολία σχετικά με την προστασία της Μεσογείου στον ΟΗΕ και στον OPCW. Πως δόθηκαν οι απαραίτητες διαβεβαιώσεις, δόθηκαν γραπτές διαβεβαιώσεις και δεν της δημοσίευσε ο κύριος Βενιζέλος; Γιατί ο κύριος Βενιζέλος αναφέρεται σε προφορικές διαβεβαιώσεις που του παρείχε μια ΜΚΟ; Επιπλέον ο κύριος Βενιζέλος ανέφερε ότι αναμένει την πληροφόρηση από τον OPWC σχετικά με τις τεχνικές λεπτομέρειες της επιχείρησης προκειμένου να αποφασίσει αν η Ελλάδα θα πρέπει να αντιδράσεις. Άσχετα λοιπόν με την αντίδραση της Ελλάδας η αντίδραση της Ελλάδας θα έρθει αφού τελεστεί η επιχείρηση εξουδετέρωσης;
5. Κατά τη συνέντευξη Τύπου ο Κύριος Βενιζέλος δήλωσε ότι «για εμάς θα ήταν επιθυμητό η διαδικασία της υδρόλυσης από το αμερικάνικο πλοίο να γινόταν εκτός της Μεσόγειου Θάλασσας που είναι κλειστή». Τι σημαίνει «επιθυμητό»; Δεν θα έπρεπε η Ελλάδα να μην δεχτεί υπό καμία προϋπόθεση την καταστροφή των τοξικών χημικών νότια της Κρήτης;
Όπως επισημαίνεται στο ρεπορτάζ του Παύλου Ζαφειρόπουλου παρά τους ισχυρισμούς του αμερικανικού ναυτικού περί ασφάλειας της διαδικασίας δεν είναι λίγοι οι Έλληνες που ανησυχούν. Μεταξύ αυτών και καθηγητής Ευάγγελος Γιδαράκος, επικεφαλής των ερευνών τοξικών αποβλήτων στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο Κρήτης, ο οποίος σε συνέντευξη του τον περασμένο μήνα δήλωσε ότι είναι απαραίτητο να γίνει γνωστή η επιστημονική διαδικασία που θα ακολουθηθεί αφού τα υποπροϊόντα της υδρόλυσης είναι επίσης πολύ τοξικά και επικίνδυνα.

Πηγή: http://www.thepressproject.gr/

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

και για να πεθάνεις,✿╮ πρέπει να γεννηθείς και χωρίς Έρωτα ✿╮δε μπορείς να γεννηθείς...

Τώρα η G. (η Θεά Αράντα/Αράβχον) δεν είχε ερωτευτεί ποτέ
αλλά θα έπρεπε να λύσει όλα τα Μυστήρια, ακόμη και το Μυστήριο του Θανάτου·
έτσι, ταξίδεψε στις Κάτω Χώρες.



Οι Φύλακες των Πυλών την προκάλεσαν:
"Βγάλε τα φορέματα σου, άσε κατά μέρος τα κοσμήματα σου
γιατί τίποτα δεν πρέπει να έχεις μαζί σου μπαίνοντας στη χώρα μας"
✿╮

Έτσι, άφησε κάτω τα φορέματα και τα κοσμήματα της και δέθηκε,
όπως γίνεται με όλους που εισέρχονται στο Βασίλειο του Θανάτου του Παντοδύναμου.
Ήταν τόση η ομορφιά της, ώστε ο ίδιος ο Θάνατος γονάτισε και φίλησε τα πόδια της, λέγοντας:
"Ευλογημένα ας είναι αυτά τα πόδια, που σ' έφεραν σε τούτο τον δρόμο.
Μείνε μαζί μου κι άσε με να θέσω το ψυχρό μου χέρι στην καρδιά σου".

Εκείνη απάντησε:
"Δε σ΄αγαπώ. 
✿╮
Για ποιο λόγο προκαλείς όλα τα πράγματα που αγαπώ
και βρίσκεις ευχαρίστηση με το να τα μαραίνεις και να πεθαίνουν;"

"Κυρία", απάντησε ο Θάνατος,
"είναι η Ηλικία και η Μοίρα, που μπροστά τους εγώ είμαι αβοήθητος.
 ✿╮
Η Ηλικία αναγκάζει όλα τα πράγματα να μαραίνονται·
αλλά όταν οι άνθρωποι πεθαίνουν, τελειώνοντας ο καιρός τους,
εγώ τους δίνω ανάπαυση και ειρήνη και δύναμη,
ώστε να μπορούν να επιστρέψουν.
Αλλά εσύ, εσύ είσαι όμορφη.
Μην ξαναγυρίσεις· 
✿╮
μείνε μαζί μου".

Αλλά Εκείνη απάντησε:
"Δε σ' αγαπώ".

Τότε είπε ο Θάνατος:
"Και δε θα λάβεις το χέρι μου στην καρδιά σου,
πρέπει να λάβεις τα βάσανα του Θανάτου".

"Αυτή είναι η Μοίρα· καλύτερα έτσι", είπε Εκείνη
και γονάτισε κι ο Θάνατος τη βασάνισε κι εκείνη φώναξε:
"Νιώθω τον πόνο της αγάπης".

Κι ο Θάνατος είπε:
"Ευλογημένη να 'σαι" και της έδωσε το Πενταπλό Φιλί, λέγοντας:
"Έτσι μόνο μπορείς να φτάσεις στη χαρά και στη γνώση".

Και της δίδαξε όλα τα Μυστήρια.
Κι έκαναν έρωτα κι έγιναν ένα και της δίδαξε όλη τη Μαγεία.

Γιατί από κει προέρχονται τα τρία μεγάλα γεγονότα στη ζωή του Ανθρώπου:
Έρωτας, Θάνατος κι Ανάσταση σ' ένα νέο σώμα κι η Μαγεία τα ελέγχει αυτά όλα.
Γιατί για να ολοκληρωθεί ο Έρωτας πρέπει να ξαναγυρίσεις πάλι στην ίδια στιγμή και στον τόπο, όπως ο αγαπημένος και πρέπει να τα θυμηθείς και να τ' αγαπήσεις πάλι.
Αλλά για να ξαναγεννηθείς πρέπει να πεθάνεις και να είσαι έτοιμος για ένα νέο σώμα
και για να πεθάνεις, πρέπει να γεννηθείς και χωρίς Έρωτα δε μπορείς να γεννηθείς.
Κι αυτή είναι όλη η Μαγεία.
✿╮



"Το Νόημα της Μαγείας", Τζέραλντ Β. Γκάρντνερ.






αναδημοσίευση από Καλλιτεχνόψαρο

Συνολικές προβολές σελίδας

Ο Καιρός.

....για να δούμε τι θα δούμε στην Τ.V.......

me